Inbjudan till årsmöte och medlemshelg i Göteborg den 16-17 mars 2019

Styrelsen har den stora glädjen att bjuda in alla medlemmar till en fantastisk helg i yrkets tecken på Scandic Backadal i Göteborg.  Helgen går i de lockiga pälsarnas tecken och det blir demonstrationer av Pudel, Kerry Blue Terrier och Bichon Frisé. Det blir också en föreläsning om Fear Free-hantering av hundar på trimmet.  Några av våra samarbetspartners kommer också och pratar lite om sina företag.

Preliminärt program lördag

9-16.00 Christer Ivarsson demonstrerar Pudel och Kerry Blue Terrier.
16.30 Årsmöte
19.00 Tvårätters middag
Självklart blir det pauser för förmiddagsfika, lunch och eftermiddagsfika under dagen.

Preliminärt program söndag

9-13 Jennifer Schmidt demonstrerar Bichon Frisé
13-17 Eva Bertilson från Carpe Momentum pratar Fear Free hantering av hundar.
Och så pauser för förmiddagsfika, lunch och eftermiddagsfika under dagen.

Lite kort om föredragshållarna

Christer Ivarson

Christer Ivarson är en 52-årig norrlänning som numera bor i Skåne. Han har varit pudeluppfödare (kennel Party Line’s) sedan slutet av 80-talet och började dessutom med Kerry Blue terrier 2004. Christer har under åren varit en flitig utställare och haft stora framgångar med bl a flera världsvinnare och BIS-vinnnare.  En av hans finaste minne och ögonblick var när toypudel Multich Solnes Rain Maker vann den prestigefyllda utställningen Champion of Champions på Grand Hotell i Stockholm.
Christer har ända sedan starten klippt sina hundar själv.  Han har jobbat som hundfrisör i Norge och lärde sig mycket av de legendariska pudelprofilerna Astrid Giersky och Maud Nilsson under den tiden. Christer bor på landet med sambo, fem hästar, sju hundar, två katter och ca tjugofem höns. I Sverige har han jobbat som ”människofrisör” i 25 år men jobbar numera inom Socialpsykiatrin.  Han har även rest runt en del i värden och hållit klippseminarier i bl a Schweiz och Japan.

Jennifer Schmidt

Jennifer Schmidt har arbetat som hundfrisör sedan början på 90 talet, både i Sverige och USA. Hon är National Certified Master Groomer genom den amerikanska organisationen National Dog Groomers Association of America. Jennifer har tävlat framgångsrikt i hundfrisering sedan 1993 och har höga placeringar både i USA och Europa. Hon har bl a vunnit BIS med Bichon Frisé. Jennifer har varit aktiv inom rasen sedan unga år och har en liten uppfödning (Groomline’s kennel). Hon har klippt och visat fram ett stort antal champions både i Europa och USA. Jennifer har även vunnit BIR på Crufts med en av sina hundar. Genom åren har hon hållit kurser i bichonfrisering både i Sverige och utomlands.

Eva Bertilsson

Eva Bertilsson bor i Ljungskile, i vackra Bohuslän, och har beteende och lärande som sitt största intresse. Levande varelsers beteende och välfärd är hennes passion och hennes profession, och att få föreläsa, hålla kurser och coacha andra är nästan lika kul som att få jobba direkt med djuren. Lyxigt att få ha sitt största intresse som jobb. Allra mest har hon jobbat med hund, men på senare år har det även blivit alltmer fokus på andra arter (andra sällskapsdjur, djur i djurpark mm) och så det mänskliga lärandet förstås.

Beteende och lärande har alltid fascinerat henne. Hon började med att plugga psykologi, pedagogik och socialpedagogik, jobba som lärare på mellanstadiet och gymnasiet, samtidigt som hon utbildade sig inom hund och djurträning. 1997 gick hon sin första klickerkurs och hittade därefter undan för undan området beteendeanalys. Idag har hon en masterutbildning från Oslo Metropolitan University, är styrelseledamot i beteendeanalysföreningen SWABA och brinner för att hjälpa andra att utveckla sina kunskaper och färdigheter inom lärande och undervisning.

Vad kostar det och vad ingår?

Helgens seminarier, förmidagsfika, lunch och eftermiddagsfika både lördag och söndag samt 2-rätters middag på lördagskvällen kostar 1500 kr. Dricka till luncher och middag tillkommer.

Boende kostar 790 kr/natt för enkelrum och 890 kr/natt för dubbelrum (dvs 425kr/natt / person). I dessa priser ingår frukost. Man kan välja en, två eller tre övernattningar.

Måste man ha hund med sig tillkommer 100kr/natt/hundrum.  Vi önskar att deltagarna så långt det går ordnar hundvakt på annat håll då det finns begränsat med hundrum på hotellet och några rum förmodligen måste reserveras som boende till ”demohundarna”.

Det kommer att finnas val när det kommer till meny. Kött, fisk och vegetariskt samt naturligtvis specialkost för allergier eller diabetes.  De som anmäler sig kommer få möjligheter att välja meny lite närmre då den ännu inte är spikad.

Man kan naturligtvis välja att bara komma på årsmötet om man vill men vi hoppas att många tar tillfället i akt att träffas, förkovra sig och umgås under trevliga former!

Hur anmäler man sig?

Jo, man går in på denna sidan https://goo.gl/forms/B9Vi6ES7mwqyuSOV2 (klickbar länk finns på hemsidan www.svhf.se). Där hittar man ett formulär som heter ”Anmälan medlemshelg och årsmöte i Göteborg 16-17 mars 2019”. Man fyller i sina uppgifter och gör de val som passar. Avsluta med att klicka ”Skicka”.

Summera dina val och betala in din summa på SVHFs Pg: 45 85 90-7 Observera att om du ska dela dubbelrum så ska du bara betala din del av rummet.

Exempel:  Jag vill delta på hela medlemshelgen och bo 1 natt i dubbelrum. Jag ska ha hund med mig så jag behöver ett hundrum.  Medlemshelg 1500kr + en natt i dubbelrum 445kr+ hundrum en natt 100kr. Totalt 2045 kr.

Vill du bara komma på årsmötet anmäler du det men betalar inget.

Frågor?

Allmänna frågor om helgen maila ordforande@svhf.se  (Lina Laurin)
Frågor om betalningen maila kassor@svhf.se (Pia Sjökvist)

Eller ställ frågan i föreningens FB-grupp.

Hoppas att vi ses i Göteborg!